הליך חיטוי המים

להצעות מחיר
ומידע נוסף

חיטוי מים הוא תהליך של הריגת פתוגנים במים. זהו תהליך הכרחי כדי להבטיח שהמים בטוחים לשתייה ולבישול. ישנן שתי שיטות עיקריות לחיטוי מים: הכלרה והרתחה. הכלור, שהיא השיטה הנפוצה יותר, כוללת הוספת כלור למים ליצירת תמיסת חומצה תת-כלורית. הרתחה, לעומת זאת, כרוכה בהבאת מים לרתיחה מתגלגלת למשך דקה אחת לפחות לפני שניתן לצרוך אותם או להשתמש בהם כמרכיב בהכנת מזון. הליך חיטוי המים הוא תהליך הכולל שימוש בכלור וכימיקלים אחרים כדי להרוג מיקרואורגניזמים מזיקים במים. התהליך מתחיל בהוספת כלור למים. על מנת שהכלור יהיה יעיל, יש לתת לו להתערבב עם המים למשך פרק זמן מסוים לפני צריכתו. משך הזמן הנדרש לכך תלוי במספר גורמים, כגון טמפרטורה ורמת pH. לאחר מכן, כל החיידקים שנותרו נהרגים על ידי הוספת כימיקלים אחרים כגון אמוניה או אוזון. כימיקלים אלו דורשים גם זמן מגע עם המים על מנת להיות יעילים. לאחר השלבים אלה הושלמו, אז אתה יכול לשתות את המים שלך ללא חשש!

חיטוי מים הוא תהליך של הסרה או הרג של פתוגנים במים

זה נעשה לעתים קרובות עם כלור או אוזון. ארגון הבריאות העולמי (WHO) והסוכנות להגנת הסביבה של ארצות הברית (USEPA) ממליצים לחטא מים לפני שתייתם, בישול איתם, שטיפת פירות וירקות או שימוש בהם לכל מטרה אחרת שבה קיים סיכון לזיהום. הליך חיטוי המים הוא תהליך שמסיר או משמיד מיקרואורגניזמים מזיקים מהמים. תהליך זה נעשה בעזרת חומרי חיטוי כמו כלור או אוזון. תהליך זה נעשה על ידי הוספת חומרי חיטוי למים. חומרי חיטוי אלו מתווספים למים לפני שהם נכנסים למערכת החלוקה או לאחר שהם יוצאים ממערכת החלוקה. השימוש בהכלרה לטיפול במי שתייה הוצע לראשונה בשנת 1854 על ידי ד"ר ג'ון סנואו בלונדון, אנגליה, בעקבות התפרצות של כולרה, אשר האמינו כי נגרמה על ידי מי שתייה מזוהמים. תחפשו היטב בגוגל כדי לבדוק מי מוסמך לבצע את הליך חיטוי המים.

חיטוי מים הוא תהליך המשתמש בחומר כימי או פיזי כדי להרוג מיקרואורגניזמים במים

חומרים אלה יכולים להיות טבעיים או סינתטיים, ויכולים לכלול כלור, אוזון, אור אולטרה סגול וחום. לתהליך חיטוי המים שני שלבים עיקריים: שלב המגע ושלב החלוקה. שלב המגע כולל הוספת החומר הכימי או הפיזי למים ומתן להם להתערבב למשך פרק זמן מוגדר. שלב החלוקה כולל חלוקת המים המטופלים לאורך מערכת צינורות כך שיגיעו לכל תחומי השימוש. הליך חיטוי המים הוא תהליך להרוג חיידקים ומיקרואורגניזמים אחרים במי השתייה. שיטות טיפול אפשריות כוללות הכלרה, אוזון, סינון, הרתחה וקרינת UV. חיטוי מים הוא תהליך של הרג מיקרואורגניזמים במים והפיכתם בטוח לשתייה. זה יכול להיעשות על ידי הרתחה, הכלרה או אור אולטרה סגול. כאשר יש צורך לחטא מים, חשוב שהמים יורתחו במשך דקה אחת לפחות על מנת להרוג חיידקים או וירוסים שעלולים להימצא. אם זה לא אפשרי, אז ניתן להוסיף כלור למים. כלור יהרוג את רוב האורגניזמים ויהפוך את המים בטוחים לשתייה אם הם הוספו כראוי. לבסוף, אור UV יכול לשמש גם כחומר חיטוי אך רק אם המים עברו סינון תחילה כך שלא יישארו חלקיקים במים שעלולים לפגוע בנורת ה-UV.

להצעות מחיר ומידע נוסף